Loading...

ТОП-5 сумнівних методів, в які вірять ті, хто вивчає англійську мову

Поширити:

Поговоримо про найсмішніші фейкові методи вивчення англійської, якими годують нас псевдовикладачі, який сьогодні дуже багато.

  1. 25-й кадр

    Адепти теорії 25-го кадру обіцяють навчити вас англійській через підсвідомість методом навіювання. Коли на звичайній швидкості 24 кадри в секунду вставляється невидимий 25 кадр, що має впливати на підсвідомість і записувати на підкорку мозку необхідні знання.

    Давайте назавжди розвінчаємо цю байку! Бо насправді людина може сприймати понад 24 кадри! І є багато сучасних фільмів і відеороликів, що зняті з частотою 48 і навіть 100 кадрів на секунду. Якщо в них вставити славнозвісний 25 кадр, він буде лише рябити перед очима і дратувати глядача.

    Тому всі чарівні курси, що обіцяють навчити вас англійській мові на рівні підсвідомості – свідомо викачують ваші гроші. Ба, більше – сам автор терміну “25-й кадр”, зізнався колись, що насправді вигадав його, бо йому було просто цікаво поекспериментувати.

  2. Інтенсивне говоріння

    Цей спосіб передбачає, що ви швидко досягнете потрібного рівня розмовної мови без базових знань граматики, які, нібито, не надто вам потрібні. Такий метод пропагує запам’ятовування базових іноземних слів, а потім – одразу ж перехід до активного говоріння англійською з повним ігнором граматичних правил. Мета методу – позбутися страху спілкування іноземною мовою.

    В чому ж недоліки? Так, подолати страх дійсно важливо. Але від цього не буде користі, якщо людина вживає слова з помилками і неправильно будує речення. Звісно, не треба бути перфекціоністом – всі ми допускаємось помилок. Але якщо вчасно не виправляти неправильне вживання слів і хибну конструкцію речень, тоді це вкорінюється в свідомості людини і сприймається нею як належне. Перевчити студента, що звик говорити неправильно набагато складніше, ніж від самого початку зробити зусилля, щоб опанувати базові конструкції мови і навчатись правильно.

    Курс інтенсивної мови дійсно дозволяє досягти базового рівня знань для поїздок і переговорів. Та якщо ви не хочете, щоб іноземці дивились на вас із здивуванням і перепитували що ви маєте на увазі, слід зробити над собою зусилля і одразу вивчати граматику разом із говорінням.

  3. Сугестопедія

    Також цікава методика, яку запропонував болгарський вчений Георгій Лозанов. Її суть – прискорене вивчення іноземної мови через запам’ятовування величезної кількості нових слів у дуже стислий термін. Лозанов своїми дослідженнями хотів довести, що людина має великі резерви пам’яті, які нібито сплять, і їх потрібно лише розкрити. За ідеєю Лозанова людина може запам’ятати навіть тисячу нових слів за одне заняття. Головне – спеціально підготовлений викладач і творчий підхід.

    Втім, всі хто намагався втілити цей метод на практиці швидко втомлювались і після першого заняття  на друге вже мало хто зважувався. Сучасні викладачі дещо зменшили амбіції автора теорії. Вони пропонують студентам запам’ятовувати близько 100 слів за заняття за допомогою асоціацій, малюнків та повторення. Та, як показує практика, з часом слова, що були завчені надто швидко так само швидко і забуваються. Вже за місяць мало хто пам’ятає навіть третину слів, які вивчав на початку.

    Ще одним суттєвим мінусом такого підходу є необхідність постійної високої концентрації уваги студента. Він не повинен втомлюватись, і має бути перманентно у стані активного слухання протягом всього заняття… Це фізично дуже складно, бо увага людини має здатність послаюблюватись, якщо ви звісно не робот.

  4. Комунікативний метод

    Ця методика має багато шанувальників. Коротко її можна охарактеризувати так: говорити, а не писати! Акцент на інтенсивній практиці усного говоріння. Якщо ви маєте на меті навчитися саме говорити та сприймати на слух мову, то ця методика вам підійде. Але… є декілька суттєвих недоліків.

    У комунікативному методі складні мовні конструкції взагалі не вивчаються. А навіщо? В розмовній мові ви навряд чи будете використовувати їх бодай раз на день. Тут всіляко йде тенденція до спрощення мови, побудови коротких речень, говоріння “рубленими” фразами, використання кліше. Письмова англійська мова взагалі залишається нерозвиненою. Ви бачили дорослих людей, що говорять вільно, але починаючи писати роблять елементарні помилки? Чи просто не знають, як пишеться слово, яке вони щойно назвали? Певно ці люди навчались саме комунікативним методом.

  5. І наостанок – найбільш абсурдний метод… Навчання уві сні

    В наш час коли на кожному кроці коучі і гіпнологи, ці “продавці повітря” дісталось вже і сфери вивчення мов. Для справедливості варто відзначити, що сама ідея не нова. Ще буддійські ченці та індійські йоги пробували вивчати мови уві сні. Для цього навіть з’явилася спеціальна методика – гіпнопедія. Це занурення людини у спеціальний трансовий стан за допомогою сну або гіпнозу, щоб під час цього на “підкорку” мозку записувати нові знання.

    В наукової спільноти немає однозначності у тому, чи можливо вивчити англійську уві сні. Теоретично – можливо все! Та на практиці ми не знаємо жодної людини, яка б опанувала так будь-яку мову. Хоча окремі методи гіпнопедії, такі як прослуховування англійськомовних аудіозаписів перед сном, дійсно сприяють кращому запам’ятовуванню слів.

  6. Висновок

    Сьогоднішній світ хоче всіляко спокусити нас легкістю, веселістю, і все це добре… але ж будь-яке навчання окрім веселощів, передбачає роботу мозку і докладені зусилля. Це як в спорті: ви робите ставку не стільки на веселе дозвілля, як на результат – здоров’я і гарну форму. Не варто боятися труднощів, варто щоденно “нарощувати м’язи знань”, щоб долати труднощі було цікаво і азартно!

    Академія Step2talk не обіцятиме вам чудес, але ми дамо саме ті “вправи для мозку”, які реально прокачають ваші знання англійської на всіх рівнях: теорія, практика, говоріння, мислення, ну і звісно ж – ігри та креатив, адже навіть у найскладніших вправах треба знайти місце для відпочинку.

Поширити: